یک سره کار کردن دستگاه تصفیه آب و خاموش نشدن آن

یکسره کار کردن دستگاه تصویه

 یک سره کار کردن دستگاه تصفیه آب و خاموش نشدن آن

یکی از مشکلات نسبتا رایج در دستگاههای تصفیه آب خانگی، یکسره کار کردن وخاموش نشدن دستگاهمی باشد .گاهی اوقات این مشکل(یک سره کار کردن دستگاه تصفیه آب و خاموش نشدن آن )مدتها وجود دارد اما مصرف کننده متوجه نیستکه نهایتا منجر به بروز عیوب بزرگتر و هزینه بیشتر و همچنین هدر رفتن آب به فاضلاب میشود .

 

بهتر است همین حالا ، یکبار دستگاه خود را چک کنید .

یکی از مشکلاتی که در دستگاه های تصفیه آب رایج است روشن بودن یک سره دستگاه و عدم خاموش شدن آن استو گاه کسی که از دستگاه استفاده میکند متوجه این ایراد نمیشودو در نتیجه دستگاه دچار عیوب بزرگتر و بیشتری می شودکه موجب هزینه بیشتر و هدر رفتن آب می شود. لذا لازم است به سرعت دستگاه تصفیه آب را برای عدم وجود این مشکل چک کنیم.

 

نحوه چک کردن این حالت:

دستگاه تصفیه آب خانگی در طی زمانی که درحال پر کردن مخزن تصفیه آب خانگی است ، روشن میباشد .در این زمان پمپ و شیر برقی روشن هستند و جریان ریزش آب به فاضلاب وجود دارد .اما بعد از پر کردن مخزن ، دستگاه باید خاموش شود و جریان فاضلاب قطع شود .مدت زمان پر شدن مخزن از حالت کاملا خالی تا کاملا پر در حالت نرمال حدود نیم ساعت و در حداکثر زمان حدود 2 ساعت باید باشد .اگر بعد از گذشت زمان زیاد ، هنوز دستگاه خاموش نشده بود ، بنابراین مشکلی وجود دارد که باید رفع شود .

 

بررسی حالتهای ممکن و روش اصلاح آنها

ابتدا دستگاه را در حالت تولید مستقیم قرار می دهیم .برای اینکار ، شیر مخزن بسته ، شیر ورودی آب باز ، شیر برداشت روی سینک باز ،شیر میکس بسته و دستگاه متصل به برق باشد .دستگاه باید شروع به کار کند و یک باریکه از آب تولید شود .

 

تست اولیه دستگاه تصفیه آب خانگی برای بررسی علت خاموش نشدن آن

میزان تولید مستقیم آب در این حالت ، باید در حدود تصویر زیر باشد .تولید مستقیم دستگاه تصفیه آب خانگیاگر میزان این آب صفر و یا بسیار کم بود به صورتی که آب قطره قطره خارج میشود ،بنابراین مشکل دستگاه شما این است که دستگاه شما میزان تولید آب کمی دارد .اکثر مواقع این مشکل به دلیل خراب شدن ممبران است . اینجا را مطالعه کنید

 

>>> رفع مشکل تولید آب بسیار کم

به گیج فشار روی دستگاه نگاه کنید . میزان فشار بر حسب PSI چقدر است ؟؟؟این فشار باید بالاتر از 50PSI و یا 4BAR باشد . اگر میزان فشار کمتر از مقادیر گفته شده بود ، بنابراین دستگاه فشار کافی را ندارد و دارای افت فشار است . >>> آموزش رفع افت فشار دستگاه تصفیه آب خانگیاگر میزان تولید مستقیم آب در حد تصویر بالا بود و فشار نیز بالاتر از 50PSI بود ،بنابراین میزان تولید دستگاه مناسب است . در همین حالت که آب بسیار کمی از شیر برداشت خارج میشود شیر برداشت را ببندید . حدود 1 دقیقه صبر کنید . آیا دستگاه خاموش شد و یا هیچ اتفاقی انجام نگرفت ؟

 

اگر دستگاه خاموش شد بنابراین مشکل از مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی شماست که فشار هوای مناسب را ندارد .

با یک تلمبه باید آنرا باد کنید و فشار لازم و استاندارد را ایجاد کنید >>> آموزش تنظیم و باد کردن مخزن ذخیره تصفیه آب خانگیاگر هیچکدام از مشکلات بالاوجود نداشت و یا آنها را رفع کردید ولی همچنان مشکل خاموش نشدن باقی بود ، شما باید یک فشار سنج تهیه کنید و فشار سنسور فشار را چک و تنظیم مجدد کنید

 

>>> آموزش تنظیم فشار سوییچ بالا و فشار خاموش شدن دستگاه

اگر دستگاه خاموش میشود اما مجددا چند لحظه بعد دوباره روشن میشود ، اینجا را مطالعه کنید

>>> رفع مشکل خاموش و روشن شدن پیاپی دستگاه تصفیه آب خانگی

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.