دستگاه تصفیه آب روشن نمی شود

دستگاه تصفیه آب معصومی

عیب یابی و رفع مشکلات دستگاه های تصفیه کننده آب خانگی

دستگاه تصفیه کننده آب روشن نمی شود.

یکی از مشکلاتی که ممکن است گاهی با آن روبرو شوید، این است که دستگاه تصفیه آب روشن نمی شود. روشن نشدن دستگاه تصفیه کننده آب و یا همان کار نکردن پمپ مربوط به یک بخش کوچک نبوده و ممکن است عوامل بسیار زیادی سبب روشن نشدن پمپ تصفیه آب شده باشد که باید همه آنها را قدم به قدم کنترل و رفع نمایید.

در ابتدا شیر برداشت آب را باز کنید و مطمئن شوید آبی از آن خارج نمی شود، سپس دستی به پمپ بزنید و مطمئن شوید که دستگاه خاموش است، به دلیل استفاده از پمپ های با کیفیت در دستگاه های تصفیه کننده آب و صدای بسیار پایین کارکرد آنان، امکان دارد دستگاه روشن باشد ولی بدون صدا یا با صدای بسیار کمی دستگاه کار کند. اگر دستگاه تصفیه آب روشن بود ولی شیر برداشت خروجی آبی ندارد مقاله ” شیر برداشت خروجی آب ندارد” را مطالعه بفرمایید.

حال برای عیب یابی خاموشی دستگاه مراحل ذیل را با دقت مطالعه بفرمایید:

مرحله1- ورودی جریان برق به دستگاه را چک کنید.

1-1- ابتدا پریز برق را کنترل کنید. در برخی مواقع دیده شده که برق منزل دچار مشکل شده و اصطلاحا برق وارد پریز نمیشود. میتوانید از یک وسیله برقی دیگر برای تست پریز برق منزل استفاده کنید.

2-2- ممکن است دوشاخه برق دستگاه دچار مشکل شده باشد. گاهی وقت ها دستگاه آب تصفیه کن زیاد از برق کشیده میشود و سبب میگردد شاخه ها کج شده و یا قطعی در رشته های سیم برق بوجود بیاید.

3-3-آداپتور یا ترانس برق دستگاه تصفیه آب را کنترل کنید. سوختن آداپتور برق یک مشکل رایج است که اغلب بدلیل بی کیفیت بودن آداپتور و یا نوسان شدید برق اتفاق می افتد. برای تست آداپتور تصفیه آب، نیاز به وسیله ای مانند مولتی متر (ولت متر) دارید. ولتاژ آداپتور خانگی باید 24 ولت باشد. اگر ولتاژ پایین تری نشان داد به معنای خرابی یا سوختن آداپتور است و باید تعویض شود. اگر مولتی متر ندارید، میتوانید با استفاده از یک آداپتور تصفیه آب سالم، دستگاه را تست کنید. تصویر زیر یک نمونه پمپ و ترانس برق تصفیه آب را نشان می دهد.

مرحله 2- ورودی آب به دستگاه را بررسی نمایید.

در صورتی که برق وصل باشد ولی آب قطع باشد دستگاه تصفیه کننده آب روشن نمی شود.

مرحله 3- اگر آب و برق ورودی مشکلی نداشتند سوکت پمپ و سوکت ترانس را خارج نموده و مستقیم به یکدیگر وصل کنید در این حالت اگر

الف) پمپ روشن شد یکی از 5 حالت ذیل نتیجه گیری خواهد شد:

1 – ممکن است سنسور LP خراب شده باشد. مقاله ” نحوه چک کردن سنسور فشار پایین (LP)  در دستگاه تصفیه کننده آب”
2- ممکن است فشار آب ورودی به دستگاه از حد مجاز پایین تر بوده است. (فشار آب شیر ورودی را بررسی نمایید.)
3- ممکن است سنسور HP خراب شده باشد. مقاله ” نحوه چک کردن سوئیچ سنسور فشار بالا – های پرشر (HIGH PRESSURE (HP”
4- ممکن است سوکت های دیگر بدرستی در جای خود قرار نگرفته اند. بررسی سوکت ها
5- ممکن است جایی از سیم کشی پوسیده شده یا قطع گردیده است.

ب) پمپ روشن نشد نتیجه خواهیم گرفت که:

1- ممکن است برق ساختمان یا پریز وجود نداشته باشد. (برق ورودی بررسی شود)
2- ممکن است ترانس سوخته باشد.
3- ممکن است پمپ سوخته باشد یا قفل شده باشد (جام کرده باشد).

در این حالت پیشنهاد می گردد شما ابتدا کلگی پمپ را باز کنید و دوباره امتحان کنید (مقاله ” آموزش باز کردن کلگی پمپ دستگاه تصفیه کننده آب” ) اگر باز هم پمپ روشن نشد، باید پمپ را به تعمیرکار سیم پیچ و موتور جهت تعمیر ببرید.
در این سایت مطالب آموزشی بسیار زیادی درخصوص دستگاه های تصفیه کننده آب جهت رفاه شما خوانندگاه عزیز قرار گرفته است. لذا از شما خوانندگان عزیز درخواست می شود قبل از ارائه پرسش، ابتدا آنرا در سایت بازار ارم جستجو نمایید و در صورتی که پاسخ مناسبی دریافت نکردید، در قسمت پرسش و پاسخ آنرا مطرح نمایید.

دیدگاه شما

2 دیدگاه

  1. محمد عطایی گفت:

    باسلام خدمت ادمین
    واقعا مطالب سایت عالین 🙂

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.