هواگیری دستگاه تصفیه آب

هواگیری دستگاه تصفیه آب

عیب یابی و رفع مشکلات دستگاه های تصفیه کننده آب خانگی

هواگیری دستگاه تصفیه آب

یکی از راهکارهای بهبود عملکرد در دستگاه های تصفیه آب، هواگیری می باشد. اگر دستگاه تصفیه آب نیاز به هواگیری داشته باشد، باید هرچه سریع تر این مشکل را برطرف کرده و از این طریق میزان کارایی و بازده دستگاه را افزایش دهید.

البته بهتر است به این نکته نیز توجه داشته باشید که هواگیری و اتصال صحیح قطعات در مرحله نصب دستگاه، یکی از کارهای ضروری و تخصصی می باشد که اگر به درستی انجام نشود، در عملکرد دستگاه مشکل ایجاد می گردد.

همچنین اگر در هنگام تعویض فیلتر، هواگیری به صورت صحیح انجام نگیرد، هوای باقیمانده درون هوزینگ دستگاه، مانع از عملکرد صحیح دستگاه می گردد. بنابراین تعویض قطعات دستگاه تصفیه آب و یا تعویض فیلتر از مراحلی هستند که باید هواگیری در این مراحل به درستی انجام شود تا دستگاه بتواند آب تصفیه شده را با کیفیت مطلوب تولید کند.

در صورتیکه هریک از مشکلات زیر را در هنگام استفاده از دستگاه مشاهد کنید، می توانید تشخیص دهید که دستگاه شما نیاز به هواگیری دارد:

1) کاهش فشار آب خروجی:

در مواردی که فشار هوای مخزن آب کم و یا زیاد شود، نیاز به هواگیری دارید. در این حالت فشار آب خروجی از دستگاه کاهش یافته و عملکرد دستگاه نیز با مشکل مواجه می گردد.

یعنی کاهش فشار آب خروجی از دستگاه، یکی از مهم ترین مشکلاتی است که برای رفع آن باید به هواگیری دستگاه تصفیه آب بپردازید.

2) روشن ماندن دائمی دستگاه تصفیه آب:

زمانی که میزان هوای موجود در مخزن دستگاه افزایش پیدا کند، این عامل مانع از خاموش شدن دستگاه می گردد. بنابراین اگر مشاهده کردید دستگاه تصفیه آب شما به صورت یکسره روشن است، نیاز به هواگیری دارد.

برای هواگیری در این حالت لوله ورودی به فیلتر چهارم را از دستگاه خارج کنید. به این ترتیب هوای موجود در لوله خارج می گردد و سنسورهای تشخیص فشار عملکرد خود را به خوبی انجام خواهند داد.

3) خروج آب به صورت ضربه ای:

اگر در مسیر لوله ها هوا وجود داشته باشد، سبب خارج شدن هوا و آب در هنگام باز کردن شیر می گردد. بنابراین اگر آب خروی از شیر با هوا همراه است و حالت پرتابی دارد، مشکل مربوط به لوله آب موجود میان فیلترهای کربن نهایی و فیلتر مینرال است.

با خارج کردن شیلنگ آب موجود در میان این دو فیلتر می توانید هوای موجود در این فیلترها را خارج کرده و مشکل ضربه ای خارج شدن آب را برطرف کنید.

4) عدم تولید آب:

هنگامی که فشار آب ورودی به دستگاه تصفیه آب کم باشد، هیچ آبی توسط دستگاه تولید نمی گردد. در این صورت باید محفطه فیلتر سوم را باز کنید تا هوای موجود در بالای هوزینگ این فیلتر خارج شود و آب بتواند از فیلتر سوم خارج شده و به فیلتر چهارم برسد.

در این حالت باید پس از تخلیه هوا، آب از شیلنگ خارج گردد، در غیر این صورت همه هوزینگ ها را کمی شل کنید، تا هوای موجود در هوزینگ های پایین دستگاه خارج شود.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.