مشکل قطع نشدن فاضلاب تصفیه آب بعد از پر کردن مخزن

مشکل خروج دایمی فاضلاب دستگاه

مشکل قطع نشدن فاضلاب تصفیه آب

بیان مشکل:

زمانی که دستگاه روشن است و در حال تصفیه کردن آب و پرکردن مخزن تصفیه آب است ،خروجی فاضلاب نیز وجود دارد و بعد از پر کردن مخزن ، دستگاه باید خاموش شود و جریان آب فاضلاب نیز به طور کامل قطع شود.اما گاهی خروجی فاضلاب تصفیه آب به صورت دائم برقرار است و مشکل قطع نشدن فاضلاب تصفیه آب پیش می آید

 

دستگاه تصفیه آب خانگی بر مبنای فشار آب کار می‌کند. وقتی‌که مخزن ذخیره دستگاه پر از آب تصفیه‌شده شد و فشار درون آن افزایش یافت،کلید قطع فشار بالا (High Pressure Switch) دستگاه را خاموش کرده و دیگر هیچ آبی وارد سیستم نمی‌شود.با خاموش شدن پمپ دستگاه تصفیه آب، دیگر هیچ پسابی نباید از دستگاه خارج شود.درواقع پمپ دستگاه تصفیه آب با خاموشی خود به شیر برقی فرمان بسته شدن می‌دهد.اگر شیر برقی دستگاه تصفیه آب به‌درستی عمل نکند، آب به‌صورت مداوم از مسیر فاضلاب دستگاه خارج شده و ضمن هدر رفت بی‌رویه آب، می‌تواند سروصدا نیز ایجاد کند.

 

برای رفع این مشکل موارد زیر نیاز به بررسی دارند :

الف: ابتدا در حالی که شیر ورودی آب و شیر روی سینک باز است، شیر مخزن را ببندید.شیر میکس هم باید بسته باشد و دستگاه متصل به برق باشد .در این حالت دستگاه باید شروع به کار کند و از شیر برداشت مطابق با عکس مقدار کمی آب خارج شود.اگر میزان آب خروجی در این حالت (تولید مستقیم دستگاه) بسیار کمتر باشدو یا کلا صفر باشد در نتیجه دستگاه تصفیه آب هیچ آبی تولید نمی کند و یا تولید ان بسیار کم است.اگر میزان این آب مطابق با شکل بالا باشد ( مقداری کمتر یا بیشتر مشکلی ندارد )

 

ب: سپس شیر برداشت را ببندید . دستگاه باید در کمتر از 1 دقیقه خاموش شود .بعد از خاموش شدن دستگاه ، آب فاضلاب باید کاهش یابد و نهایتا به طور کامل قطع شود . اگر دستگاه تصفیه آب خاموش نشد ( گیج فشار همچنان بالا بود و پمپ همچنان لرزش و صدا دارد )مشکل عدم خاموشی دستگاه تصفیه آب رخ داده که باید عیب یابی شود.

 

ج: در صورتی که دستگاه تصفیه آب خاموش شد ولی همچنان آب فاضلاب وجود داشت ممکن است مشکل از موارد زیر باشد:

 

1. خرابی شیر برقی دستگاه تصفیه آب :

پس از آنکه آب تصفیه شده به اندازه کافی تولید و در مخزن تصفیه آب ذخیره شد،برق دستگاه قطع شده و شیر برقی نیز مسیر آب را میبندد. اگر شیر برقی خراب شودو مسیر آب باز مانده باشد، حتی پس از خاموش شدن دستگاه نیز جریان آب برقرار بوده و آب از مجرای فاضلاب خارج میشود.

 

2. خراب بودن چهار راهه مکانیکی :

یک نوع شیر قطع کن مکانیکی تصفیه آب است که بر اساس اختلاف فشار آب ورودی و آب تصفیه شده داخل مخزن، جریان آب ورودی را باز یا بسته میکند.اگر چهار راهه خراب باشد، نمی تواند جریان آب ورودی را ببندد  و حتی پس از خاموش شدن پمپ نیز آب وارد دستگاه شده و از طریق پساب خارج میشود.

 

3. زانو ممبران یک طرفه خراب است:

اگر اتصال یک طرفه ای که در خروجی آب تصفیه از فیلتر ممبران قرار گرفته خراب باشد،آب تصفیه شده خارج نشده و دستگاه مدام کار میکند. در نتیجه باعث خروج دایمی فاضلاب میشود.

 

4. فشار بالای آب ورودی:

در دستگاه هایی که از چهار راهه مکانیکی استفاده میکنند،اگر فشار آب ورودی بسیار بالا باشد،مسیر آب هیچگاه بسته نمیشود و به همین دلیل جریان پساب برقرار است.

 

5. خرابی فیلتر ممبران:

اگر فیلتر ممبران کیپ شود،آب تصفیه شده تولید نشده و دستگاه ممکن استساعتهای طولانی و حتی روزها کار کند و به همین دلیل خروجی پساب وجود خواهد داشت.

 

6.فشار پایین آب ورودی

یک دلیل دیگر در بروز این مشکل می‌تواند ناشی از فشار پایین آب ورودی به دستگاه تصفیه آب باشد.اگر فشار آب ورودی کمتر از psi ۴۰ باشد لازم است تا برای عملکرد بهینه دستگاه تصفیه آب از یک بوستر پمپ در مسیر آب ورودی به منزل استفاده شود.

 

7. دو عامل دیگر نیز می‌توانند این مشکل را ایجاد کنند.

نصب ناصحیح دستگاه تصفیه آب باید با بررسی راهنمای نصب دستگاه اصلاح شده و در صورت خرابی محدودکننده فاضلاب دستگاه، این قطعه بایستی تعویض شود.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.