نحوه تعویض فیلتر بیرونی یخچال ساید سامسونگ

فیلتر یخچال سامسونگ

نحوه تعویض فیلتر بیرونی یخچال ساید سامسونگ

How To Install External Samsung Refrigerator Water Filter

فروشگاه اینترنتی بازار ارم

در این مقاله قصد داریم نحوه تعویض فیلتر بیرونی یخچال سامسونگ را آموزش دهیم. اگر فکر میکنید در این زمینه اطلاعات لازم ندارید، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره وظایف فیلتر بیرونی یخچال. در اینجا فرض بر این است که شما یک فیلتر کربن فعال یخچال سامسونگ تهیه کرده اید.

ابتدا شیر آب ورودی به یخچال را ببندید.

تنها کافیست شلنگ وارد شده به یخچال را دنبال کنید. معمولا ورودی آب، روی سیستم لوله کشی آب شهری قرار دارد. البته گاهی هم ممکن است شما به یک شیر قطع کن بین راهی بربخورید که برای شما تعبیه شده است. کافیست تنها آن را ببندید.

فیلتر قبلی را جدا و خارج کنید. این کار به نوع اتصالات فیلتر قبلی شما بستگی دارد. حالت های ذیل ممکن است اتفاق بیفتد:

اتصالات فیتینگی تصفیه آب :

در محلی که شلنگ وارد فیلتر آب سامسونگ شده است، یک ضامن بیضی شکل کوچک قرار دارد که اطراف شلنگ را احاطه کرده است. ضامن را به سمت داخل (به سمت فیلتر سامسونگ) فشار داده و شلنگ را بیرون بکشید.

اتصالات مهره ای تصفیه آب :

مهره را از فیلتر آب سامسونگ باز کنید. اگر توانستید مهره را خارج کنید. در غیر این صورت شلنگ را با یک کاتر به صورت عمود ببرید. مراقب باشید شلنگ کوتاه نشود

اتصالات تصفیه آب میله ای : فیلتر یخچال سامسونگ که اتصال میله ای دارد، از طریق یک رابط شلنگ وصل شده است. با کمک یک شیء باریک مانند پیچ گوشتی تخت کوچک، رابط شلنگ را به سمت بیرون هل داده و آن را خارج کنید. حال با گرفتن ضامن، شلنگ را از اتصال رابط جدا کنید.

 نکته: اگر فیلتر یخچال سامسونگ شما از اتصالات جداگانه استفاده میکند، میتوانید این اتصالات را باز کرده و برای استفاده در مواقع دیگر نگه دارید.

حدود نیم سانتیمتر از شلنگ را ببرید. محل اتصال شلنگ به فیلتر یخچال سامسونگ نباید دارای خط و خش و زدگی باشد. شلنگ باید به صورت عمود بریده شود. هر نوع کجی و انحراف را اصلاح کنید.

با توجه به نوع اتصال استفاده شده در فیلتر یخچال سامسونگ جدید، آن را به شلنگ وصل کنید. دقت داشته باشید که شلنگ ورودی آب شهری حتما باید به قسمت ورودی فیلتر یخچال سامسونگ وصل شود. مسیر عبور آب به سمت یخچال ، معمولا با یک فلش روی فیلتر سامسونگ مشخص میشود.

اکــــنون نــصب فــــیلتر با یــکی از روش های ذیل:

اتصالات فیتینگی : شلنگ را وارد اتصال فیتینگی نمایید.

مطمئن شوید شلنگ تا انتها رفته است. معمولا ابتدا شلنگ را وارد اتصال کرده و در مرحله بعد با اعمال فشار بیشتر آن را در جای خود محم می کنند. شلنگ را به سمت بیرون بکشید و از محکم بودن آن مطمئن شوید. یک خار فیتینگی را در پشت ضامن قرار دهید.

اتصالات مهره ای: مهره را از فیلتر آب سامسونگ باز کنید

شلنگ را وارد مهره کرده به شکلی که حدود 0.5 سانتی متر از سمت دیگر مهره خارج شود.

مهره را به فیلتر یخچال سامسونگ بپیچانید. نیازی به استفاده از نوار تفلون نیست.

اتصالات میله ای : برای نصب فیلتر یخچال سامسونگ که اتصال میله ای دارد، باید از یک رابط شلنگ استفاده کنید. رابط شلنگ را وارد زایده میله ای شکل فیلتر یخچال سامسونگ کنید. سپس شلنگ را به سر دیگر اتصال وارد کنید.

مانند تصویر زیر یک نگهدارنده فیلتر به یخچال خود نصب نموده و فیلتر تصفیه آب را درون آن قرار دهید.

 

یک ظرف کوچک آماده داشته باشید. شیر ورودی آب را باز کنید. آب وارد فیلتر بیرونی یخچال شده و از سمت دیگر آن خارج میشود. با کمک ظرف از ریختن آب به زمین جلوگیری کنید. اگر از فیلتر الیافی سامسونگ استفاده می کنید، اجازه دهید حدود 5 لیتر آب خارج شود. اما اگر از فیلتر کربن فعال یخچال سامسونگ استفاده میکنید، اجازه دهید حدود 10 لیتر آب خارج شود.

شیر ورودی آب را ببندید. شلنگ را به سمت دیگر فیلتر یخچال سامسونگ وصل کنید. شیر آب ورودی را باز کنید. کلید برداشت آب روی یخچال را برای مدت 30 ثانیه نگه دارید. سپس حدود 60 ثانیه صبر کنید. این کار را 2-3 مرتبه تکرار کنید تا فیلتر یخچال سامسونگ هوا گیری شود.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.